ویندوز ۱۰ مخصوص تدوین و میکس

ز 10 مخصوص میکس و مونتاژ فیلم

ویندوز ۱۰ مخصوص تدوین و میکس

یکی از جذاب‌ترین و پر‌امکانات‌ترین نسخه‌های ویندوز از آغاز تاکنون، بدون شک ویندوز ۱۰ مایکروسافت است، این نسخه از هر لحاظ نسبت به نسخه‌های قبل پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. در حال حاضر و تا پایان سال ۲۰۱۷ صد‌ها میلیون کاربر در سراسر دنیا سیستم کامپیوتری خود را به آخرین نسخه ویندوز، مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۰ تجهیز کرده‌اند و این روند روبه‌رشد با توجه به آمار‌ها همچنان ادامه دارد.

اما زمانی که یک کاربر به سراغ نصب ویندوز ۱۰ می‌رود قطعا یکی از موضوعاتی که با آن مواجه می‌شود، نسخه ها و ویرایش‌های متعدد این ویندوز است که قطعا سوالاتی را در ذهن کاربر ایجاد خواهد کرد. سوالاتی از قبیل اینکه این نسخه‌ها چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند و کدامیک مناسب‌تر است.

گفتنی است؛ نسخه ویندوز ۱۰ شرکت مایکروسافت سه ویرایش اصلی دارد که به ترتیب Home، Pro و Enterprise نامگذاری شده‌اند. در ادامه به بررسی این ویرایش‌ها خواهیم پرداخت.

Windows 10 Home

این نسخه از ویندوز ۱۰، ویرایش خانگی این سیستم عامل است. باید گفت کم امکانات‌ترین و البته ارزان‌ترین نسخه ویندوز ۱۰، همین ویرایش خانگی به شمار می‌رود. ویرایش خانگی مخصوص کاربرانی است که کارهای تجاری با سیستم عامل خود انجام نمی‌دهند و به طبع تامین امنیت اطلاعات نیز برای آنها چندان مهم نیست. این گروه از افراد تفاوت بین ویرایش‌های مختلف ویندوز ۱۰ برایشان ملموس نیست.

اما از طرفی گیمرها و مخصوصا کاربران کنسول Xbox One بهتر است از ویندوز ۱۰ Home استفاده نمایند؛ چرا که این ویرایش امکان همگام سازی میان حساب‌های لایو مایکروسافت را فراهم می‌کند، در نتیجه کاربر می‌تواند کنترل نسبتا ویژه‌ای به وسیله کامپیوتر شخصی بر روی کنسول بازی خود داشته باشد.

Windows 10 Pro

اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که یک تجارت هر چند کوچک دارید و به وجود یک دستیار بی‌نقص نیازمندید، ویرایش پرو ویندوز ۱۰ گزینه ایده آلی برای شما به شمار می‌رود. ویرایش پرو علاوه‌بر اینکه همه ویژگی‌های نسخه خانگی را در خود جای داده است، ویژگی‌های متعدد دیگری نیز برای کاربران حرفه‌ای خود فراهم می‌کند.

شرکت مایکروسافت آپدیت‌های ویژه‌ای برای دو ویرایش پرو و اینترپرایز در نظر گرفته است که باعث می‌شود ویندوز هر بار بهتر از قبل برای صاحبان کسب و تجارت در دسترس باشد. همچنین این نسخه بروزرسانی امنیتی بیشتری نیز دربرخواهد شد تا با پوشش حفاظتی چند لایه، از اطلاعات، هویت، دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های شما محافظت کند.

اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که همزمان از دستگاه‌‎های مختلفی اعم از ویندوزی و غیر ویندوزی مانند گوشی های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی در کنار ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، ویرایش پرو گزینه مناسب برای شما است. همچنین  اگر از کاربران حرفه‌ای سیستم عامل ویندوز مایکروسافت محسوب می‌شوید، و امنیت اطلاعات برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، بهتر است از ویرایش پرو ویندوز ۱۰  استفاده نمایید.

Windows 10 Enterprise

ویرایش Enterprise ویندوز ۱۰ مایکروسافت نسبت به نسخه پرو امکانات بیشتری دارد و کامل‌تر محسوب می‌شود. در این ویرایش همانطور که از نام آن نیز مشخص است؛ مایکروسافت امکانات ویژه‌ای برای سازمان‌ها و موسسات فراهم کرده است. گفتنی است؛ امنیت این ویرایش در بالاترین سطح خود قرار دارد و ویژگی‌ها در ویرایش Enterprise به گونه‌ای است که برای تجارت‌های بزرگ و ارگان‌ها کاملا مناسب است.

Enterprise گران‌ترین نسخه از ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود. این ویرایش با توجه به ویژگی‌هایی که دارا است احتمالا از پایداری بیشتری برخوردار است، اما قطعا ویژگی‌های مضاعف این نسخه نسبت به Pro برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها سودی نخواهد داشت.

Windows 10 Enterprise نسخه‌ای به روز شده از ویندوز ۱۰ پرو به همراه قابلیت Long Term Servicing Branch می‌باشد. این نسخه از ویندوز برای بسیاری از سازمان‌ها به عنوان بهترین ورژن ویندوز ۱۰  در نظر گرفته می‌شود. چرا که با قابلیت LTSB می‌توان بدون ایجاد تغییر اساسی در عملکرد ویندوز ۱۰، اقدامات امنیتی جدید را پیاده سازی کرد.

جالب است بدانید ویندوز ۱۰ Enterprise خود در ۲ نسخه E3 و E5 ارائه می‌شود. نسخه E3 تمام ویژگی‌های گفته شده به همراه قابلیت Microsoft Desktop Optimization Pack را دارا می‌باشد. با استفاده از این قابلیت، مدیران می‌توانند سیستم عامل تمامی کارمندان خود را کنترل نمایند.

E5 تمام قابلیت‌های Enterprise E3 به همراه نسخه کاملی از Windows Defender (Windows Defender Advanced Threat Protection) را دارا می‌باشد.

توجه: در صورتی که قصد استفاده از ویندوز ۱۰ Enterprise را دارید، باید در ابتدا ویندوز ۱۰ پرو را خریداری و نصب کنید. سپس از طریق خرید لایسنس، آن را به Enterprise ارتقا دهید.

ویندوز ۱۰ اجوکیشن (Windows 10 Education)

ویندوز ۱۰ اجوکیشن تمام قابلیت‌های ویندوز ۱۰ اینترپرایز را با تمرکز بر نیاز دانش آموزان، معلمان و افرادی از این قبیل، به جز LTSB دارا می‌باشد. استفاده از این نسخه از ویندوز تنها با مجوز رسمی امکان پذیر می‌باشد.

ویندوز ۱۰ اس (Windows 10 S)

مهمترین نکته‌ای که در خصوص ویندوز ۱۰ اس می‌توان بیان کرد، تفاوت آن در برنامه‌ها و مرورگر پیش فرض آن است. به عبارت دیگر، برنامه‌هایی که در این نسخه از ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند، حتما باید Microsoft Store دانلود شده باشند. از طرف دیگر، مرورگر پیش فرض در این ویندوز Edge می‌باشد که غیر قابل تغییر است. افرادی که ویندوز ۱۰ Home و ویندوز ۱۰ پرو استفاده می‌کنند، می‌توانند سیستم عامل خود را به این ورژن تغییر دهند.

کدام نسخه ویندوز ۱۰ بهتر است ؟

با توجه به انواع ورژن ویندوز ۱۰ که در اینجا معرفی کردیم، می توان گفت که پاسخ کدام نسخه ویندوز ۱۰ بهتر است ، به نیاز شما بستگی دارد. چرا که هر یک از این ورژن‌ها، برای گروه های مختلفی از افراد با نیازهای متفاوت طراحی شده‌اند. بنابراین، قبل از اینکه نسخه‌ای از ویندوز را خریداری کرده و یا دانلود نمایید، حتما ابتدا ویژگی‌های هریک را مطالعه کرده و متناسب با سخت افراز و نیازتان، یکی را نصب نمایید.

اما: تیم مانی سافت

با گذشت سالیان زیاد استفاده از انواع مختلف ویندوز و بازخورد کاربرانی که از محصولات ما استفاده کرده اند و سپس تست بر روی سیستم های متعدد انواع مختلف

ویندوز ۱۰ مخصوص میکس و مونتاژ فیلم

ویندوز ۱۰ مخصوص آفیس و تایپ و اداری

ویندوز ۱۰ مخصوص بازی و استریم گیم

را برای شما عزیزان آماده کرده که با خیال راحت و سازگاری کامل با سیستم شما هماهنگ میشوند، ویندوزهایی بدون دستکاری و بهینه شده اصلی به همراه پشتیبانی کامل از محصول خریداری شده .

نصب ویندوز ۱۰ ورژن ۶۴ بیتی یا ۳۲ بیتی؟

بعد از اینکه بهترین ورژن ویندوز ۱۰ مخصوص کار خود را انتخاب کردید، باید نسخه بیتی ویندوز مد نظرتان را انتخاب کنید. برای انتخاب ورژن مورد نیاز، باید به سخت افزار سیستمتان توجه کنید. پردازنده اصلی‌ترین بخش هر سیستمی است که در انتخاب نسخه بیتی ویندوز، نقش مهمی ایفا می‌کند. ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت در ۲ نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی ارائه می‌شود. معمولا نسخه ۳۲ بیتی برای پردازنده‌های قدیمی و نسخه ۶۴ بیتی برای پردازنده‌های جدیدتر استفاده می‌شود.

به عنوان یک قاعده کلی اما نه حتمی، می‌توان گفت که اگر سیستم شما بعد از سال ۲۰۰۷ ساخته شده باشد، احتمالا باید نسخه ۶۴ بیتی ویندوز را انتخاب نمایید. چرا که با استفاده از این این ورژن ویندوز، می‌توانید از سیستم خود در سریع‌ترین و کارآمدترین حالت ممکن استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که در نسخه ۶۴ بیتی می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای ورژن ۳۲ بیتی ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

جهت اطلاع از اینکه سیستم شما از کدام یک از نسخه‌های بیتی ویندوز پشتیبانی می‌کند، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی Start رفته و راست کلیک کنید.
  • System را انتخاب کنید.
  • روی system info کلیک کنید.
  • در صفحه ای که برایتان نماش داده می‌شود، نوع پردازنده به همراه نسخه بیتی سیستم عامل برایتان نمایش داده می‌شود. در صورتی که پردازنده شما مبتنی بر x86 باشد، باید ورژن ویندوزی که انتخاب می‌کنید، ۳۲ بیتی باشد. در غیر این صورت، باید ویندوز ۶۴ بیتی نصب نمایید.

 

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید